گراتک > مرکز آموزش > آموزش تولید محتوا > نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب
آموزش تولید محتوامرکز آموزش ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ۴۲۳۶ بازدید

نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب

سلام. در این مقاله سعی کردیم در مورد کلمات کلیدی و نحوه انتخاب آن ها صحبت کنیم. انواع کلمات کلیدی را بشناسیم و نکاتی در مورد انتخاب صحیح آن ها یاد بگیریم. اگر به تازگی یک وبسایت راه اندازی کرده اید و نمی دانید اولین قدم برای قرار گرفتن در میان رقبای جستجو چیست حتما این مقاله را مطالعه کنید.

به چه عباراتی می توان کلمه کلیدی گفت؟

عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می کنند کلمه کلیدی نامیده می شوند. ما باید بررسی کنیم چه کلمه کلیدی بیشتر جستجو می شود، کدام یک بیشتر با کالا یا خدمات وبسایت ما ارتباط دارند و رقابت در هر کدام به چه میزان است؟

معیارهای انتخاب کلمه کلیدی

  1. مرتبط بودن کلمه کلیدی با کالا یا خدمات ارائه شده در وبسایت شما
  2. میزان جستجو آن کلمه کلیدی توسط کاربران
  3. تعداد سایت هایی که بر روی این کلمه کلیدی کار می کنند (رقبای شما)

راهکار انتخاب کلمات کلیدی

برای انتخاب کلمات کلیدی باید ابتدا تصمیم بگیرید که برای تجارت شما کدام کلمات اهمیت بیشتری دارند. انتخاب اهمیت کلمات کلیدی راهکارهای سازمانی شرکت شما را تغییر میدهند بنابراین باید هنگام اتخاذ این راهکارها دقت لازم را بخرج دهید.

کاربران در سراسر دنیا در هر ساعت از هر روز از هر سال هزاران کلمه کلیدی را با حالات مختلف جستجو می کنند. بنابراین دانستن اینکه کاربران دقیقا بدنبال چه چیزی هستند، اهمیت دارد.

موتورهای جستجو فهم واقعی از واژه ای که کاربران جستجو می کنند ندارند، بنابراین ما و کاربران دیگر موتورهای جستجو همواره درحال تغییر کلمات کلیدی خود به کلماتی توصیفی تر و یا کلماتی با چیدمانی متفاوت هستیم.

مثال:

فرض کنید که ما یک شرکت فروش خودرو داریم. بهترین کلمه کلیدی برای سایت ما چیست؟

در نگاه اول به نظر میرسد کلمه کلیدی خودرو بسیار مناسب باشد.

با تحلیل کلمه کلیدی متوجه میشویم که کلمه کلیدی خودرو در موتورهای جستجو بسیار زیاد سرچ میشود، ولی ارتباط این کلمه با تجارت ما کم است، زیرا که هزاران کاربر در وب این واژه را برای خرید ماشین اسباب بازی، اجاره خودرو، تعمیر خودرو، خرید خودرو تعمیری، دانلود عکس خودرو و هزارن دلیل دیگر بی ربط به فروش ماشین جستجو می کنند.

در طرف دیگر هزاران رقیب سرسخت در دنیای وب برسر جایگاه بهتر در موتور های جستجو با ما بر سر این واژه  رقابت می کنند.

کلمه کلیدی ماشین تویوتا کمری دست دوم ۲۰۱۰ را درنظر بگیرید، این کلمه کلیدی زیاد سرچ نمی شود. ولی کاربرانی که آن را جستجو می کنند دقیقاً بدنبال کالای تولیدی ما هستند، این کلمه ارتباط صد درصدی با کلای ما دارد و رقابت بر سر آن کم است و قطعا یکی از کلماتی است که برای آن بهینه سازی را انجام میدهیم.

کلمات کلیدی خاص:

فرض کنید که ما بلیط هواپیما میفروشیم برای کلمات کلیدی پرواز های با کیفیت و تخفیف بلیط هواپیمای بوینگ میخواهیم بهینه سازی را انجام دهیم. درست است  که کلمه کلیدی انتخاب شده خاص است و سایت دیگری بر روی آن کار نکرده و در این حالت چون رقابتی وجود ندارد کار ساده ای در پیش داریم. اما هیچ کس در هیچ کجای دنیا برای این کلمات جستجو نمی کند.  کاربران کلماتی مانند بلیط ارزان، هواپیمای ارزان، بلیط هواپیمای ارزان، سفر ارزان به ترکیه، تور ترکیه ارزان و …. را سرچ می کنند. شما باید به دنبال کلماتی باشید که کاربران بیشتر آن ها را جستجو می کنند. خودتان را به جای کاربر قرار دهید. بیشتر چه کلماتی را جستجو می کنید؟


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

پربازدیدترین مطالب