افزایش فروش سایت فروشگاهی و ارتباط با بازدیدکننده برای سایت های شرکتی مهم ترین هدف در طراحی سایت و اصول بازاریابی است. روش های زیادی برای جذب بازدیدکننده برای سایت وجود دارد، از رعایت اصول سئو گرفته تا تبلیغات اینترتی و ایمیل های تبلیغاتی، ولی نکته مهم تبدیل بازدیدکننده به مشتری یا یک بازدیدکننده دائمی است. در واقع هزینه های سنگین تبلیغاتی هدفی جز افزایش فروش در سایت اینترنتی را دنبال نمیکنند و تعداد بازدیدکننده تنها عاملی مثبت در رسیدن به این هدف است.
در این مقاله روشهایی را برای افزایش فروش از طریق سایت ارائه مینماییم.
زمان لود شدن یک صفحه و حجم آن تاثیر بالایی بر رضایت مشتری یا بازدیدکننده سایت شما خواهد داشت.
پراستفاده ترین مرورگرها در ایران به ترتیب فایرفاکس، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر هستند. هریک از آنها دستورالعمل های خاصی را برای نمایش کدهای HTML و CSS بکار میبرند که موجب تفاوت نمایش یک صفحه در آنها میشود. اگر سایت شما بطور مثال در مرورگر کروم نمایش مناسبی نداشته باشد نزدیک به ۳۰ درصد بازدیدکنندگان خود را از دست داده و پتانسیل بالایی برای افزایش فروش سایت به هدر خواهد رفت. به این مجموعه نحوه نمایش صفحات در گوشی های هوشمند و تبلت را نیز اضافه کنید.
برای یک فروشگاه اینترنتی جلب اعتماد مشتریان تاثیر زیادی بر افزایش فروش سایت خواهد داشت به این منظور با کسب مجوزهای لازم و نمایش آنها در صفحه اصلی سایت اعتبار و قانونمندی خود را به کاربران سایت نشان دهید. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و استفاده از درگاه پرداخت امن پاسارگاد میتوانند گزینه های مناسبی برای یک فروشگاه اینترنتی و افزایش میزان فروش نسبت به تعداد بازدیدکننده باشند.
بعنوان یک مشتری در سایت خود ثبت نام کرده و یکی از محصولات را سفارش دهید، طی کردن تمامی مراحل ثبت نام و خرید، روش مناسبی برای شناخت معایب کار و بخش های نامفهوم آن است بدین وسیله می توانید معایب سایت خود را رفع کنید.
طراحی و ساخت صفحاتی مناسب برای بخش های درباره ما و تماس با ما بر ایجاد یک ارتباط دو طرفه و حس شناخت متقابل موثر است. برای یک فروشگاه اینترنتی ارائه توضیحاتی کامل از نحوه سفارش، شرایط و ضوابط، نحوه تحویل، روشهای پرداخت و مسئولیت های فروشنده امری ضروری بوده و تاثیر زیادی بر افزایش فروش سایت خواهد داشت.
در نظر گرفتن بخشی برای نمایش نظرات مشتریان قبلی سایت و رضایت آنها از محصول خریداری شده مشوق مناسبی برای بازدیدکنندگان سایت به خرید بوده و میتواند افزایش چشمگیری در میزان فروش یک سایت اینترنتی ایجاد کند. واقعی بودن این بخش و پرهیز از بزرگنمایی و اسطوره سازی، آن را باورپذیر و قابل استناد خواهد کرد.
طراحی فرم ثبت نام یا خرید برای یک سایت اصول مربوط به خود را دارد. کم بودن تعداد فیلدها و پرهیز از درخواست اطلاعات اضافی و غیرضروری شانس شما را برای تکمیل فرم از طرف مشتریان افزایش میدهد.
برای سوالاتی که بطور معمول مشتریان از شما میپرسند بخش مجزایی ایجاد کرده و با دقت و حوصله جواب تمام آنها را بدهید. انجام این کار نه تنها حجم کاری شما را در آینده کاهش خواهد داد بلکه موجب راحتی و رضایت کاربران سایت نیز خواهد شد.
پاسخگویی آنلاین در سایت و پشتیبانی قوی برای یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم خواهد بود. شما میتوانید جواب مشتریان خود را همان زمان که در سایت حضور دارند بدهید و آنها را تشویق به خرید کنید. با راه اندازی یک سیستم ارتباط آنلاین در مدتی کوتاه شاهد افزایش فروش سایت و تاثیر آن خواهید بود.
برای افزایش فروش سایت و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری موارد دیگری را نیز میتوان در این لیست قرار داد که متناسب با زمینه کاری و نوع محصول ارائه شده اهمیت پیدا میکنند. هدف از این مقاله معرفی مهمترین موارد و جلب نظر شما به این بخش یعنی رضایت مشتریان بوده است. اگر شما هم روشهای ابتکاری و تجربیاتی موفق در افزایش فروش سایت خود داشته اید در بخش نظرات همین صفحه با دیگران در میان بگذارید.